Carbonara, Valentina

Carbonara, Valentina  

DIPARTIMENTO LINGUA, LETTERATURA E ARTI ITALIANE NEL MONDO  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 20 (tempo di esecuzione: 0.014 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Bilinguismo in classe e formazione in servizio: analisi delle attitudini di docenti della scuola del primo ciclo di istruzione 1-gen-2021 Carbonara, V
Gestire i repertori plurilingui nelle classi virtuali: esperienze didattiche in DaD 1-gen-2021 Carbonara, V; Scibetta, A
Imparare attraverso le lingue. Il translanguaging come pratica didattica 1-gen-2020 Carbonara, V; Scibetta, A
Integrating translanguaging pedagogy into Italian primary schools: implications for language practices and children's empowerment 1-gen-2022 Carbonara, V; Scibetta, A
L'AltRoparlante. Ricerca, sperimentazione e didattica plurilingue nella scuola primaria e secondaria: il coinvolgimento delle famiglie fra approccio interculturale e translanguaging 1-gen-2020 Carbonara, V; Scibetta, A; Bagna, C
Le scelte linguistiche di alcune famiglie con background migratorio in Italia: usi, competenze e atteggiamenti nei confronti del multilinguismo 1-gen-2022 Torregrossa, Jacopo; Carbonara, Valentina
L’uso dello schoolscape in classi plurilingui. Accrescere la consapevolezza dei docenti tramite protocolli di auto-osservazione 1-gen-2025 Carbonara, V
Multilingual education in an Italian public preschool: teachers and families among mobility processes and inclusive practices 1-gen-2022 Carbonara, V
Multilingual Pedagogies in Teaching English as a Foreign Language: Practices and Teachers’ Beliefs in Superdiverse Schools 1-gen-2025 Facciani, Chiara; Carbonara, Valentina
Oltre le parole: translanguaging come strategia didattica e di mediazione nella classe plurilingue 1-gen-2019 Carbonara, V; Scibetta, A
Secondary students' attitudes towards linguistic diversity: an investigation on individual and educational aspects in Italian schools 1-gen-2021 Bellinzona, M; Carbonara, V
Teaching Italian Language in a Bilingual Kindergarten in Turkey: A Framework for Teacher Training 1-gen-2019 Carbonara, V
The benefits of multilingual pedagogies for multilingual children’s narrative abilities 1-gen-2024 Carbonara, V; Scibetta, A; Torregrossa, J
The effect of multilingual pedagogies on language aptitude: A study on lower secondary school students based on the LLAMA test 1-gen-2022 Carbonara, V
The effects of multilingual pedagogies on language awareness: A longitudinal analysis of students’ language portraits 1-gen-2023 Carbonara, Valentina
The project TEAM “Teacher Education About Multilingualism”: for a lifelong education and training of teachers on plurilingual and pluricultural education 1-gen-2024 Bellinzona, M.; Carbonara, V.; Scibetta, A.
Translanguaging as a pedagogical resource in Italian primary schools: Making visible the ordinariness of multilingualism 1-gen-2020 Scibetta, A; Carbonara, V
Unu, dy, san! Proposte operative per la didattica plurilingue nella scuola del primo ciclo 1-gen-2021 Carbonara, Valentina; Scibetta, Andrea
Unveiling discourses on interculturality and identity construction in primary schools in Italy: a study based on translanguaging pedagogy 1-gen-2020 Scibetta, A.; Carbonara, V
‛我的…futuro?': Multilingual Practices Shaping Classroom Interaction in Italian Mainstream Education 1-gen-2021 Carbonara, V; Scibetta, A