PEPPOLONI, Diana

PEPPOLONI, Diana  

Mostra records
Risultati 1 - 15 di 15 (tempo di esecuzione: 0.007 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A corpus based statistical analysis of the peculiar lexicon of Italian written and spoken academic discourse through the usage of two parameters: frequency and keyness 1-gen-2014 Peppoloni, D
Analisi e classificazione automatica dei verbi italiani: uno studio sul corpus “La Repubblica" 1-gen-2013 Peppoloni, D
DUEL: a multimodal way of teaching to dyslexic foreign students 1-gen-2013 Peppoloni, D
Dyslexia, Theatre and Foreign Languages: because studying a foreign language is not a Drama 1-gen-2014 Peppoloni, D
Il Torcolo di San Costanzo. L’italiano in Umbria 1-gen-2015 Peppoloni, D
L'Encyclopedia of Language and Linguistics: uno studio lessicografico 1-gen-2004 Peppoloni, D
La relazione tra semantica e sintassi nel sistema verbale italiano. Una classificazione automatica 1-gen-2014 Peppoloni, Diana
Linguistic and computational tools in support of non native Italian speaking students: the development of the Academic Spoken Italian Corpus 1-gen-2012 Peppoloni, D
L’elaborazione della rete documentaria per il Dizionario Generale plurilingue del Lessico Metalinguistico e il sistema terminologico della Bibliographie Linguistique 1-gen-2006 Lorenzi, F; Peppoloni, D; Anulli, R
Metalinguaggio e terminologia nelle discipline linguistiche 1-gen-2013 Lorenzi, F; Peppoloni, D; Castelli, M; Bonucci, P; De Rosa, S
Multimodal analysis of Italian L2 teacher/students classroom interaction at university: the role of non-verbal communication in building knowledge 1-gen-2014 Peppoloni, D
Rapping Dyslexia: Learning Rhythm, Rhyme and Flow in Dyslexic Children 1-gen-2014 Tittarelli, M; Marti, P; Peppoloni, D
Testi, Ipertesti e Traduzione 1-gen-2010 Peppoloni, D
Training Language Teachers Through Multimodal Classroom Observation: the CLODIS Projec 1-gen-2013 Diadori, P; Peppoloni, D
ʻThe role of compensatory methodologies and assistive technologies in foreign language acquisition by dyslexic academic students 1-gen-2014 Peppoloni, D