Italian Teachers involved in eTwinning show the need to enhance their activity within this community with reference both to individualproject design and management and to collaborativeactivities as active members of avast international professional community.Starting from this need, a collaboration betweenthe eTwinning Italian Unit and Indireresearchers led to a research project consistingof analysing, designing and validatinga Competence Balance Sheet includingeTwinning teachers’ specific professionalprofiles in order to provide them with a toolshowing their professional improvementand growth. This paper describes the stepsthat led to the design and validation of theeTwinner Competence Balance Sheet.

I docenti italiani che partecipano a eTwinning manifestano la necessità di valorizzare la propria attività in merito alla gestione di progetti e partecipazione alla comunità professionale. La collaborazione tra Unità Italianadi eTwinning e ricercatori Indire, al finedi dare una risposta a questa esigenza, propone un percorso di analisi e validazione delle competenze peculiari degli eTwinner tramite un Bilancio di Competenze, predisponendo cosi la strada per il miglioramento e la crescita professionale, Il contributo descrive il percorso di costruzione e validazione di questo strumento.

Il profilo del docente eTwinner. Un bilancio di competenze per la valorizzazione professionale e l’orientamento formativo

CINGANOTTO L;
2017-01-01

Abstract

Italian Teachers involved in eTwinning show the need to enhance their activity within this community with reference both to individualproject design and management and to collaborativeactivities as active members of avast international professional community.Starting from this need, a collaboration betweenthe eTwinning Italian Unit and Indireresearchers led to a research project consistingof analysing, designing and validatinga Competence Balance Sheet includingeTwinning teachers’ specific professionalprofiles in order to provide them with a toolshowing their professional improvementand growth. This paper describes the stepsthat led to the design and validation of theeTwinner Competence Balance Sheet.
2017
I docenti italiani che partecipano a eTwinning manifestano la necessità di valorizzare la propria attività in merito alla gestione di progetti e partecipazione alla comunità professionale. La collaborazione tra Unità Italianadi eTwinning e ricercatori Indire, al finedi dare una risposta a questa esigenza, propone un percorso di analisi e validazione delle competenze peculiari degli eTwinner tramite un Bilancio di Competenze, predisponendo cosi la strada per il miglioramento e la crescita professionale, Il contributo descrive il percorso di costruzione e validazione di questo strumento.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12071/31622
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact