The paper presents, regarding to the actual legislation on the special educational needs (SEN), a search conducted by the University of Perugia, inserted in a pilot project that has involved ten schools in Umbria and Lazio. The work describes the instructional aspects associated to the introduction of the new technologies in classroom and helps us to understand as they influence the processes learning and reinforce those of inclusion.
Ambienti digitali inclusiviIl contributo presenta, alla luce della normativa attuale sui bisogni educativi speciali (BES), una ricerca condotta dall’Università degli Studi di Perugia, inserita in un progetto pilota che ha coinvolto dieci scuole in Umbria e Lazio. Il lavoro di ricerca descrive gli aspetti didattici legati all’introduzione delle nuove tecnologie in classe e ci aiuta a comprendere come queste condizionano i processi di apprendimento degli alunni e rafforzano quelli di inclusione.
Ambienti digitali inclusivi / Digital and inclusive environment
Gaggioli C
2017-01-01
Abstract
The paper presents, regarding to the actual legislation on the special educational needs (SEN), a search conducted by the University of Perugia, inserted in a pilot project that has involved ten schools in Umbria and Lazio. The work describes the instructional aspects associated to the introduction of the new technologies in classroom and helps us to understand as they influence the processes learning and reinforce those of inclusion.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Formare 2017.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
1.14 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.14 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.