Anno XXVIII, Nuova Serie - Sezione Comunicazione - N.1 Gennaio-Aprile 2006 - Sport e Media a cura di Paola Abbiezzi. Con i saggi di Paola Abbiezzi, Carlo Sorrentino, Antonio Catolfi, Franco Ascani, Joseba Bonaut Iriarte, Enrico Menduni, Federico Boni, Giancarlo Tomassetti, Fabio Fazio, Patrizia Musso, Francesco Buscemi, Claudio Arrigoni, Flavio Tranquillo.
To talk about sports and its representation through the new media, is to principally analyze recent transformation of digital technologies. This pushes traditional media towards new forms of convergence and hybridation, thus offering new methods of fulfilment for the sport product. The author travels through historical phases that mark the relation between sports and media, in order toreach analysis of the most recent instrument of sports images transmission, from digital platforms to digital portability. This reflection moves the centre of interest from the observation of the sport product to the personalization and evolution of consumption by the public.
Sport e new media
Catolfi A
2006-01-01
Abstract
Anno XXVIII, Nuova Serie - Sezione Comunicazione - N.1 Gennaio-Aprile 2006 - Sport e Media a cura di Paola Abbiezzi. Con i saggi di Paola Abbiezzi, Carlo Sorrentino, Antonio Catolfi, Franco Ascani, Joseba Bonaut Iriarte, Enrico Menduni, Federico Boni, Giancarlo Tomassetti, Fabio Fazio, Patrizia Musso, Francesco Buscemi, Claudio Arrigoni, Flavio Tranquillo.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2006 - Catolfi in Com soc - sport e new media pp. 41-46 ISSN 03928667 con DS.pdf
non disponibili
Licenza:
Non specificato
Dimensione
6.39 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.39 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.