This paper analyzes the characteristics of marketing communication conveyed through the websites of Italian-owned wineries in California. The objective is to assess the role that the Italian origin of the owners and the "Italian-ness" of the company play in the construction of the brand and the products. To this end, the analysis considers as relevant factors the presence/absence and nature of references to Italian tradition and Italian language terms or expressions in website texts and wine names.
Il contributo analizza le caratteristiche della comunicazione commerciale veicolata attraverso i siti web di aziende vitivinicole di proprietà di italo-discendenti in California. L’obiettivo è quello di valutare il ruolo che le origini italiane dei proprietari e l’“italianità” dell’azienda svolgono nella costruzione del brand e dei prodotti. A questo scopo, l’analisi assume come fattori rilevanti la presenza/assenza e le caratteristiche di riferimenti alla tradizione italiana e di termini o espressioni in lingua italiana nei testi delle pagine web e nelle denominazioni dei vini.
La lingua italiana nelle denominazioni dei vini californiani prodotti da farm wineries di italo-discendenti: memoria storica e strategia commerciale
Scaglione, Stefania
2024-01-01
Abstract
This paper analyzes the characteristics of marketing communication conveyed through the websites of Italian-owned wineries in California. The objective is to assess the role that the Italian origin of the owners and the "Italian-ness" of the company play in the construction of the brand and the products. To this end, the analysis considers as relevant factors the presence/absence and nature of references to Italian tradition and Italian language terms or expressions in website texts and wine names.File | Dimensione | Formato | |
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