Sfoglia per Autore
Open Educational Resources, ICT and Virtual Communities for Content and Language Integrated Learning
2016-01-01 Cinganotto, L; Cuccurullo, D
Introduzione - Che cosa si intende per “aule laboratorio disciplinari”
2016-01-01 Cannella, G; Cinganotto, L; Garista, P; Iommi, T; Laici, C; Pizzigoni F et, Al.
Un'introduzione al CLIL
2016-01-01 Cinganotto, L
PLE & PLN for Language Learning and Teaching: A Case Study
2016-01-01 Cinganotto, L; Cuccurullo, D
Content and Language Integrated Learning with Technologies: a global online training experience
2016-01-01 Cinganotto, L
Momenti di formazione a distanza per lo sviluppo professionale dei docenti: CLIL e Tecnologie in un Learning Event di eTwinning
2016-01-01 Cinganotto, L
IUL (ITALIAN UNIVERSITY LINE): EXPERIENCE, PEDAGOGICAL PERSPECTIVE AND A SUBJECT COURSE PLANNING CASE EXAMPLE, Atti del Convegno EMEM Italia, 5-6 settembre 2016.
2016-01-01
Definizione - Per prepararsi al Debate - Le fasi del Debate - Che cosa significa adottare il Debate - Perché adottare il Debate
2016-01-01 Cinganotto, L; Greco, S; Iommi, T; Mosa, E; Panzavolta, S
“Drawing” as a key skill for visual literacy in life-long and life-wide learning
2016-01-01 Garista, P; Cinganotto, L; Benedetti, F
Competenze linguistiche, digitali e CLIL in una iniziativa di formazione internazionale online per docenti
2016-01-01 Cinganotto, L
Learning Technologies for English Language Teaching and Subject Content Delivery: A Case Example
2017-01-01 Cinganotto, L; Cuccurullo, D
Keats’ “negative capability” for digital resilience education. Exploring boundaries among English language, social network, and resilience as resources for communication and inclusion
2017-01-01 Garista, P; Cinganotto, L
Il profilo dell’insegnante di lingue nell’era del CLIL. Analisi dei dati di un’esperienza internazionale
2017-01-01 Di Sabato, B; Cinganotto, L; Cuccurullo, D
Aspetti linguistici e interazionali in una classe CLIL (Content and Language Integrated Learning): Focus su alcuni aspetti interazionali
2017-01-01 Cinganotto, L
Experiential Learning for teacher training: a case example on language, content and technologies in a Learning Event by eTwinning
2017-01-01 Cinganotto, L
Game-based Immersive Approach to EFL and CLIL: A Case Example
2017-01-01 Cinganotto, L
English language, immersive teaching and game-based learning in a teacher training project promoted by Indire
2017-01-01 Cinganotto, L
Lingue straniere e tecnologie per le fluencies del XXI secolo
2017-01-01 Cuccurullo, D; Cinganotto, L
Lavorare "ai margini" Didattica delle lingue e linguaggi specialistici nell’era del CLIL
2017-01-01 Cinganotto, L; Cuccurullo, D; DI SABATO, B
From Theory to Practice: English Language, CLIL and Technologies from Teacher Training to Students’ Learning Outcomes
2017-01-01 Cinganotto, L; Cuccurullo, D; Screpanti, M
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile