Sfoglia per Autore
Insights into Phraseological Processing through Stimuli Modification: An Exploratory Eye-Tracking Study on Native Speakers and Learners of Italian
2024-01-01 Fioravanti, Irene; Forti, Luciana; D'Alesio, Veronica; Roccaforte, Maria; Spina, Stefania; Koesters Gensini, Sabine
bot.zen at LangLearn: regressing towards interpretability
2023-01-01 Stemle, Egon W.; Tebaldini, Martina; Bonanni, Francesca; Pellegrino, Filippo; Brasolin, Paolo; Franzini, Greta H.; Frey, Jennifer-Carmen; Lopopolo, Olga; Spina, Stefania
“Ti blocco perché sei un trollazzo”. Lexical Innovation in Contemporary Italian in a Large Twitter Corpus
2023-01-01 Brasolin, P; Franzini, G. H.; Spina, S
Foreword
2023-01-01 Spina, S
"Questo è veramente figo!". Come gli adolescenti L2 aumentano il volume dei loro enunciati
2023-01-01 Spina, S
The CELI corpus: Design and linguistic annotation of a new online learner corpus
2023-01-01 Spina, Stefania; Fioravanti, Irene; Forti, Luciana; Zanda, Fabio
Il Corpus CELI: una nuova risorsa per studiare l'acquisizione dell'italiano L2
2022-01-01 Spina, Stefania; Fioravanti, Irene; Forti, Luciana; Santucci, Valentino; Scerra, ANGELA EMANUELA; Zanda, Fabio
Le tre fasi del discorso politico italiano in Twitter: una storia senza lieto fine?
2022-01-01 Spina, S
Recensione a "La grammatica tra acquisizione e apprendimento. Un percorso verso la consapevolezza linguistica" di Paola Giunchi, Maria Roccaforte. Carocci, 2021, pp. 142. Roma
2022-01-01 Spina, S
The effect of time and dimensions of collocational relationship on phraseological accuracy: a study on Chinese learners of Italian
2022-01-01 Spina, S
SPOC and flexible language learning with Moodle: the experience at the University for Foreigners of Perugia
2022-01-01 Sbardella, Talia; Santucci, Valentino; Spina, Stefania
Development of Formulaic Knowledge in Learner Writing: A Longitudinal Perspective
2021-01-01 Omidian, T; Siyanova-Chanturia, A; Spina, S
Il lessico di Capitini analizzato in un corpus dei suoi scritti
2021-01-01 Spina, Stefania
Multi-Word Expressions in Second Language Writing: A Large-Scale Longitudinal Learner Corpus Study
2020-01-01 Siyanova-Chanturia, Anna; Spina, Stefania
Learning to Classify Text Complexity for the Italian Language Using Support Vector Machines
2020-01-01 Santucci, Valentino; Forti, Luciana; Santarelli, Filippo; Spina, Stefania; Milani, Alfredo
Un confronto tra il discorso della stampa quotidiana e quello delle interazioni in Twitter sul tema delle migrazioni
2020-01-01 Spina, Stefania
Second language learning for vulnerable adult migrants: The case of the Italian public school
2020-01-01 Deiana, Igor; Spina, Stefania
Automatic Classification of Text Complexity
2020-01-01 Santucci, Valentino; Santarelli, Filippo; Forti, Luciana; Spina, Stefania
Input, frequenza e modelli usage-based: il Data-driven learning come interfaccia tra teorie acquisizionali e pratica didattica
2020-01-01 Spina, Stefania; Forti, Luciana; Grego, Giuliana
Verso un corpus di riferimento dell’italiano parlato dialogico: il modello BNC2014
2020-01-01 Spina, Stefania; Forti, Luciana; Zanda, Fabio
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile